Welkom bij de generatie Y

“Tegen 2025 bestaat driekwart van de wereldwijde beroepsbevolking uit Millennials”

De millennial, ook wel de generatie Y genoemd: een veelbesproken term waar elk bedrijf mee te maken heeft of gaat krijgen aan beide zijden van het bedrijfsspectrum: medewerkers én klanten.

Er wordt veel gediscussieerd over de houding en toekomstvisie van deze nieuwe generatie die de arbeidsmarkt op komt stromen. Een generatie die niet altijd begrepen wordt door werkgevers, maar waar heel veel waarde in zit. Hoe ziet deze generatie eruit en wat drijft ze? Deze generatie is opgegroeid met snel veranderende technologie in een meer idealistische maar ook individualistische samenleving. Ze vinden andere zaken belangrijker dan generatie X (De generatie na de baby boomers, geboren tussen 1961 en 1980) en staan anders in het leven. Vergeet leaseauto’s of een hoog salaris. Focus op voldoening, persoonlijke ontwikkeling en individuele vrijheid en flexibiliteit.

Het grote wervingsvraagstuk

Binnen het huidige economische klimaat geeft het werven van personeel behoorlijke kopzorgen. Zeker als het gaat om invullen van diverse ICT-functies en met name developers. En als men dan een goede kandidaat vindt, hoe deze dan aan de organisatie te binden? Wat drijft ze? Hoe blijven we deze nieuwe generatie boeien? Hoe voorkom je dat ze na korte tijd alweer ergens anders aan de slag gaan? Inhuur is eigenlijk geen optie meer: Het is duur en er wordt geen kennis opgebouwd bij de eigen mensen. De vijver met ervaren ICT’ers is vrijwel leeggevist.

De nieuwe medewerker werf je niet, die creëer je!

Het opbouwen van een organisatie betekent tegenwoordig investeren in de toekomst en dan met name in New Technology en personeel die daarmee om kan gaan. ICT is niet meer uit de bedrijfsvoering weg te denken. Geen enkel bedrijf is meer “offline”. Als de vijver is opgedroogd, waarom dan niet je eigen vijver creëren en vullen? Het bouwen aan eigen mensen is de toekomst. Daarbij vinden wij de LEGO™ filosofie bijzonder passend. Alle bouwstenen zijn onderdeel van één ecosysteem. Hoe meer bouwstenen er zijn, des te meer unieke combinaties er te maken zijn. Een gestructureerd systeem waarin logica en creativiteit wordt gestimuleerd. Door vernieuwend te zijn en mee te bewegen of voorop te lopen binnen het digitale domein (Lego robotica, apps, films etc.) blijft LEGO™ relevant. Dit is één op één toe te passen op een eigen kweekvijver van talent. Door zelf mensen op te leiden binnen een eigen systeem die elkaar motiveren, controleren en inspireren kunnen er schitterende dingen gerealiseerd worden en het bedrijf blijft relevant en future-proof.

Young Coders bouwt talent

Young Coders is een trainingsinstituut specifiek gericht op het creëren van deze kweekvijvers. Wij selecteren pas afgestudeerde HBO en WO’ers en leiden ze conform de technology stack van onze klant op tot diverse IT rollen.

Wij zijn geen detacheerder, maar dragen zorg voor een tweeledig opleidingstraject inclusief de werving en selectie. De eerste maand worden de kandidaten intern opgeleid waarna ze vanaf de tweede maand direct worden ingezet bij onze opdrachtgever waarbij ze de rest van het jaar door ons begeleid worden. Ook behalen ze hun tech-degree, zodat ze aan het eind van de afgesproken inzetperiode gecertificeerd zijn en kosteloos bij de organisatie in dienst mogen treden.

Interesse in onze propositie? Neem dan contact op met Arjan Dost, Head of Sales op arjan.dost@youngcoders.nl of bel direct op 06 433 79 780